Rabu, 10 Disember 2008

Alahai Mak Cik Rosnah..



Dengarnya...: Akhirnya Rosnah mengaku kahwin


CIK Normah kadang-kadang hairanlah kenapa artis kat Malaysia yang suka kahwin senyap-senyap tapi tak nak mengaku. Kenapa susah sangat ke nak mengiyakan sesuatu perkara yang sudah terang lagi bersuluh? Yang Cik Normah nak cakap ni mengenai pelakon dan pelawak, Rosnah Mat Aris. Kesian kat kawan-kawan Cik Normah yang diarah untuk mendapatkan kenyataan Rosnah, 53, berhubung perkahwinannya dengan seorang lelaki muda berusia 27 tahun bernama Tajul Effendie, yang mesra dipanggil Blue.

(Berita tersebut di petik daripada surat khabar Berita Harian,khamis,11 Disember 2008)



Rosnah Mat Aris kahwin! Apa agaknya persepsi awal pembaca sekalian apabila mengetahui berita tersebut? Kalau penulis mula-mula sekali fikir macam manalah lelaki yang masih muda perkasa tu boleh rasa nak kahwin dengan Rosmah dan penulis pasti pembaca sekalian pun merasakan sedemikian. Macam-macam andaian timbul dalam kepala nih. Tapi walau apa pun perkara yang dilakukan tu bukanlah perkara yang tidak elok malah meneruskan sunnah junjungan mulia kita Nabi Muhammad S.A.W.

Cumanya rasa sedikit aneh melihatkan perbezaan umur yang agak ketara jauhnya antara mereka berdua,kalau lelaki tua dan pasangan dia tu muda boleh kata perkara biasa tapi ni perempuan yang tua dan pasangan dia muda. Setakat pengalaman penulis,lelaki kalau masa umur-umur macam tu memang rasa nak kahwin dah tapi dengan perempuan yang muda remaja la,bukan yang dah berumur.

Kita pun sedia maklum dengan kenyataannya sebelum ini dalam sebuah rancangan hiburan yang di katakan menghina Siti Khadijah,isteri Nabi Muhammad S.A.W yang mulia,na'uzubillah.. Kita doakan semoga dia bertaubat dengan sebenar-benar taubat dan Allah menerima taubat dia. Apa pun 'mabruk alaik' diucapkan pada Rosnah Mat Aris dan dan suami barunya,mudah-mudahan mereka sentiasa dirahmati Allah serta kekal bahagia sehingga ke anak cucu,huhu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan